دسته‌بندی نشده

روانشناسی رنگ سبز، چه تاثیری روی ذهن ما میذاره؟

رنگ سبز از دیرباز نمادی از باروری بوده و زمانی در قرن پانزدهم رنگ لباس عروس بوده است. از رنگ سبز معمولاً در تزئینات برای آرام بخشی استفاده می شود. به عنوان مثال، مهمانانی که منتظر حضور در برنامه های تلویزیونی هستند اغلب در “اتاق سبز” منتظر می مانند تا استراحت کنند. تصور می شود که رنگ سبز استرس را از بین می برد و به آرامش کمک می کند. کسانی که محیط کار سبز دارند، کمتر درد معده را تجربه می کنند. رنگ ها بر خلق و خو، انتقال اطلاعات، تصمیم گیری ها، احساسات و رفتارها تاثیر زیادی دارد. به عنوان مثال رنگ های مورد علاقه ی افراد ممکن است بر روی محصولاتی که برای خرید انتخاب می کنند، نحوه تزئین خانه، مارک هایی که ترجیح می دهند و لباس هایی که می پوشند تأثیر داشته باشد.

روانشانسی رنگ سبز

  • افرادی که به رنگ سبز علاقمند هستند، بسیار عاطفی هستند و بودن قید و شرط خود را وقف دوستان و آشنایان می کنند
  • این افراد صلح جو هستند و برای برقراری صلح در جهان، حاضرند جان خود را فدا کنند
  • افرادی که از رنگ سبز استفاده می کنند، یک شنونده، مشاور و کارمند نمونه هستند
  • افرادی که به رنگ سبز علاقه دارند، بیشتر در فعالیت های اجتماعی شرکت می کنند و همیشه یک پایه ثابت خیریه ها هستند
  • افراد علاقمند به رنگ سبز، عاشق طبیعت، خانواده، دوستان و حیوانات هستند و پدر و مادر های موفقی خواهند شد.
  • این افراد بسیار پرخور و شکمو هستند و اغلب دچار اضافه وزن می شوند

ویژگی های رنگ سبز

سبز آرام است

در روانشناسی رنگ سبز افراد اغلب اظهار می کنند که رنگ سبز دارای اثر آرام بخشی است. یکی از کاربران می گوید: “من در جایی خوانده ام که سبز یک رنگ آرام بخش است یا رنگی است که به تمرکز یا چیزهای دیگر کمک می کند.”

کاربر دیگری توضیح داد: “سبزه های تیره بسیار آرامبخش هستند. من متوجه شده ام که هر وقت از مسئله ای عصبی یا مضطرب می شوم، نشستن در اتاق نشیمن سبز تیره احساس آرامش بیشتری می دهد.” “من حدس می زنم به همین دلیل است که ” اتاق های سبز ” برای بازیگران قبل از روی صحنه رفتن برای نشستن وجود دارد. سبز احتمالاً به آنها کمک می کند تا بیشتر احساس آرامش کنند. اثرات آرام بخش سبز ممکن است به دلیل ارتباط آن با طبیعت باشد، که مردم معمولاً احساس آرامش و نشاط می کنند.

سبز هیجان انگیز است

در حالی که بعضی ها رنگ سبز را رنگ آرامش می دانند، برخی دیگر احساس هیجان می کنند. یکی از کاربران می گوید: “سبز در زندگی من زیاد است. من همه چیز را سبز می خرم، و عکس های زیادی با رنگ سبز دارم. من شخصیت هایی را دوست دارم که موهای سبز، چشمان سبز و لباس های سبز دارند. فکر می کنم این باعث ترشح اندورفین می شود.”

سبز دلسوزی را برمی انگیزد

“وقتی می بینم کسی رنگ سبز پوشیده است، احساس می کنم او مهربان، مفید و دلسوز است. سبز رنگی است که ترحم را تداعی می کند.”

سبز طبیعی است

“رنگ سبز برای من نمادی از رشد طبیعت است. وقتی متوجه رنگ سبز می شوم احساس آرامش می کنم.”

“رنگ سبز من را به یاد دنیای طبیعی می اندازد. من دوست دارم رنگ سبز را در دکوراسیون داخلی و کمد لباس خود وارد کنم زیرا حس می کنم بسیار نزدیک به طبیعت است.”

سبز خوش بین است

“سبز رنگی است که برای من نماد یک آغاز جدید است. من تصور می کنم یک گیاه تازه از خاک بیرون می آید. هر زمان که سعی در ایجاد انگیزه برای رسیدن به هدف دارم، رنگ سبز بسیار کمک کننده است. “

در پایان خاطرنشان می شود که واکنش شما نسبت به رنگ سبز کاملاً شخصی است. تجربیات گذشته و همچنین ارتباطات شخصی و فرهنگی همه می توانند در احساس این رنگ نقش داشته باشند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *